Švýcarské značky jako Rolex, Swatch Group nebo Richemont znají asi všichni. Skutečně nemusíte být velký fanoušek hodinek, abyste tyto společnosti znali, i kdyby jen podle názvu. Právě těchto společností a mnoha jiných se týká rekordní zvýšení exportu hodinek v lednu 2018 a několika předcházejících měsíců.
 
Růst trvá již devět po sobě jdoucích měsíců a jedná se o největší růst od roku 2012. Od roku 2014 to byl první takto silný počátek roku.
zlaté hodinky

Důvody nového zájmu

Největší export švýcarských hodinek se týká především Číny (o 44 procent), Hongkongu (o 21 procent) a Japonska (o 13 procent). Dodávky hodinek se pouze v lednu 2018 zvýšily o 13 procent na báječných 1,6 miliardy švýcarských franků, což je asi 35,3 miliardy korun.
 
Zájem je navíc především o hodinky vyšší ceny, a to od 500 do 3000 švýcarských franků. Úpadek naopak zaznamenaly hodinky levnější, a to do 200 franků, což je 4400 korun. Největším důvodem nákupů a exportu ze Švýcarska do Číny byl z důvodu počátku nového čínského roku, který letos přišel trochu později než v loňském roce. Prodej by předtím utlumen také z důvodů jako jsou teroristické útoky na Evropu, široký prodej chytrých hodinek nebo čínský boj proti korupci.
stříbrné hodinky

Samá plus a žádná mínus?

Může se zdát, že švýcarským firmám vyrábějícím klasické hodinky se v posledních devíti měsících skutečně neuvěřitelně daří. A je to také pravda, především pokud se podíváte na asijský trh. Podle agentury Bloomberg ale došlo také k mírnému poklesu exportu, a to do Spojených států amerických. Tam poptávka poklesla o 1,9 procenta, a to již šestý měsíc po sobě.
 
Jak je vidět, čínské a japonské obyvatelstvo se opět vrací ke klasickým hodinkách, zatímco Američané dávají nejspíš přednost koupi chytrých hodinek, nebo hodinky nenakupují. Mnoho lidí v dnešní době spoléhá pouze na své chytré telefony, které jim ukazují datum i čas. Můžeme se podívat jen na Čechy, kteří klasické hodinky nosí také čím dál tím méně.

Back To Top