Nedostatek spánku i tučný oběd. Co vše způsobí, kolik dnes v obchodě utratíte

Určitě to také znáte – stojíte v obchodě, obracíte výrobek v rukách, zkoumáte cenovku i popis na etiketě. Přesto si vůbec nejste jistí, jestli výrobek koupit nebo nekoupit. Proč umí být rozhodování před nákupem těžší než Sophiina volba?
Jistě, příčina může být prostá. Výrobek se nám zdá moc drahý nebo naopak moc levný. Také si nemusíme být jisti, jestli euforické popisy na etiketě budou odpovídat realitě uvnitř. Další důvod pro odložení nákupu na příště velmi důvěrně znají zejména ženy – čtvrtou litrovou lahví by se celý nákup stal nesnesitelně těžkým, případně objemným a hrozil by nám vykloubit rameno. Existují však i mnohem skrytější vlivy, které svou silou dokáží překonat všechny výše uvedené „rozumné“ důvody.žena s taškami

  1. únava

Po náročném pracovním týdnu, kdy jste toho navíc v noci moc nenaspali, pravděpodobně nebudete mít náladu na důmyslné plánování struktury nákupu potravin z hlediska pestrého jídelníčku a vyvážených nutričních hodnot, ani na důkladné zkoumání etiket výrobků. Zkrátka popadnete to, co vám první padne do oka a s rezignovaným vzdychnutím se odšouráte k pokladně. Mimochodem – výrobci nezdravých potravin právě na efekt obalu, co padne do oka a slibuje rychlé uspokojení hladu či chuti, sázejí nejvíc.

  1. stav žaludku

Všimli jste si někdy rozdílu v situaci, kdy jdete na nákup potravin hladoví a kdy naopak po vydatném obědě? Pokud potřebujete šetřit, s prázdným žaludkem na nákup potravin určitě nechoďte – účtenka i objem vaší nákupní tašky vás nemile překvapí.supermarket ptačí persp.

  1. radost a smutek

Lidé v depresi nejsou pro prodejce příliš atraktivní. Proč? Nemají zkrátka zájem objevovat nové výrobky, studovat etikety nebo si koupit zajímavý kousek do šatníku. Souvisí to nejen s náladou, ale i s výše zmíněným prvním bodem – pocitem únavy, který se se smutkem neoddělitelně pojí. Proto se výrobci všemožně snaží vám náladu zlepšit a vytvořit iluzi, že když si ty barevné kalhoty koupíte, budete se cítit taky tak šťastně, jako ta paní na promo fotce.
Co z toho všeho vyplývá? Na chvíli se zamyslet a zhodnotit kromě stavu peněženky i tyto faktory může být užitečné. Když porozumíme svým skrytým motivům, můžeme kormidlovat vlastní život zas o něco lépe.